23.03.2020r. – 27.03.2020r. 


Klasa IV a (obsługa klientów w gastronomii)
2 arkusze cz. praktyczna (wysłane Ani na maila – Ania roześle reszcie grupy) – termin do piątku 27 marca – wysłać zdjęcia wykonanych arkuszy na mój adres e-mail (proszę nie zapomnieć o przesłaniu wykonania wcześniejszych arkuszy teoretycznych)

Klasa IV a (Planowanie żywienia i produkcji gastronomicznej)
Zadania ze zbioru zadań z gastronomii od. 4.1 – 4.27 – zadania wykonane w zeszycie i wysłane na moj adres e-mail

Klasa IV a (usługi gastronomiczne)
Przeczytać dział w podręczniku Systemy i programy komputerowe dla gastronomii str. 124-137. Proszę opracować materiał według punktów z podręcznika str. 138 do środy 25 marca (jeśli podręczniki zostawiliście w szkole proszę o kontakt. Prześlę Wam materiały)

Klasa IV a (dietetyka w praktyce)
Proszę powtórzyć witaminy (występowanie, znaczenie) oraz zapoznać się z modułem VIII (przeczytać treść, obejrzeć videocast, dokonać samoewaluacji i test wiedzy) oto link:

https://kno.ore.edu.pl/moodle/login/index.php

Proszę wszystkich z grupy o informację na e-dziennik czy posiadacie wszyscy skypa. Chciałabym moc z Wami się łączyć na żywo. Sprawdzenia wiedzy dokonam w formie quizu on-line w piątek 27 marca. O szczegółach później. W razie pytań proszę o kontakt na e-mail.

klasa I ae (wyposażenie)

Proszę opracować samodzielnie dział z podręcznika Wyposażenie sali konsumenckiej (str. 359-370)
Proszę opracować w zeszycie pytania ze strony 365 i 370
oraz zapoznać się z treścią modułu VII, obejrzeć videocast, dokonać samoewaluacji oraz wykonać test wiedzy

https://kno.ore.edu.pl/moodle/login/index.php

Do czwartku 26 marca proszę wysłać odpowiedzi na pytania w formie zdjęć na adres kasia_edyta@op.pl, natomiast w poniedziałek wykonacie test wiedzy w formie quizu. O szczegółach pozniej.

Klasa I ad (wyposażenie)

Proszę opracować samodzielnie dział Wyposażenie baru str. 346-358, następnie odpowiedzieć na pytania ze strony 358.
Następnie proszę zapoznać się z treścią modułu VII, obejrzeć videocast, dokonać samoewaluacji oraz wykonać test wiedzy.

https://kno.ore.edu.pl/moodle/login/index.php

Do czwartku 26 marca proszę wysłać odpowiedzi na pytania w formie zdjęć na adres kasia_edyta@op.pl, natomiast w poniedziałek wykonacie test wiedzy w formie quizu. O szczegółach pozniej.

1 ad (procesy technologiczne w gastronomii)

Obróbka cieplna warzyw.
Proszę przeczytać temat ze strony 150-154 (książka – Sporządzanie potraw i napojów cz. 2 ) i wykonać szczegółową notatkę z zasad gotowania:
warzyw zabarwionych betalainami (podać przykłady warzyw)
warzyw zabarwionych antocyjanami(podać przykłady warzyw)
warzyw zabarwionych karotenem (podać przykłady warzyw)
warzyw zabarwionych chlorofilem (podać przykłady warzyw)
warzyw kapustnych (podać przykłady warzyw)
warzyw strączkowych (podać przykłady warzyw)

2 d (działalność gospodarcza w branży informatycznej)
Proszę opracować moduł VI
https://kno.ore.edu.pl/moodle/login/index.php

proszę obejrzeć videocast, dokonać samoewaluacji, wykonać test wiedzy. Na mój adres e-mail kasia_edyta@op.pl proszę wysłać odpowiedzi do zadań 1,2,3 i 4. (Najpózniej do czwartku 26 marca)

Klasa 2 a (wyposażenie)
Proszę opracować temat 7.2 (Samoobsługa w zakładzie gastronomicznym) str. 63-65. Dodatkowo proszę zapoznać się w oparciu o moduł 5 z dwoma innymi systemami obsługi

moduł V (punkt 1 i 2 – nie opracowujemy punktu 3 i 4)

https://kno.ore.edu.pl/moodle/login/index.php

Klasa 2 a (podstawy dietetyki)

W oparciu o tabelę16 str. 30 (Kinga zrobi wrzutkę na grupę na facebooku) zaproponuj dla siebie jednodniowy jadłospis (według zasad układania jadłospisów) składający się z pięciu posiłków według następującego procentowego udziału poszczególnych posiłków w zapotrzebowaniu na energię
śniadanie – 25-30 %
II śniadanie 5-10%
obiad – 30-35%
podwieczorek 5-10%
kolacja 15-20%
Proszę najpierw określić własne PPM (uwzględniamy masę ciała, wysokość i wiek)
PPM dla kobiet: 665,09 + 9,56W -1,85H – 4,67A
PPM dla mężczyzn: 66,47+ 13,75W + 5H -6,75A
nastepnie proszę uwzględnić współczynnik PAL=1,5
a nastepnie ze wzoru CPM=PPM x PAL

ZADANIE MOŻNA WYKONAĆ W TABELI WCZEŚNIEJ UDOSTĘPNIONEJ PRZEZE MNIE (nie obliczamy wapnia)
Prace wysyłamy najpóźniej do poniedziałku 30 marca)

2 a (działalność)
Proszę przeczytać temat: (Programy komputerowe wspomagające prowadzenie działalności gospodarczej). Proszę ten temat wpisać do zeszytu i sporządzić notatkę. Następnie proszę zapoznać się z następującym modułem IV:

file:///C:/Users/HP/Downloads/25_4.1_PUG_tresc.pdf
(tylko punkt 2 )

2 a (opg)
moduł 6
https://kno.ore.edu.pl/moodle/login/index.php
zapoznać się z treścią, obejrzeć videocast, dokonać samoewaluacji i wykonać test wiedzy

Klasa 1 e (język niemiecki)
dziękuję za wszystkie prace – do wszystkich z was odezwę się osobiście drogą mailową

Klasa 1 ad (język niemiecki)
dziękuję za wszystkie prace – do wszystkich z was odezwę się osobiście drogą mailową


16.03.2020r. – 20.03.2020r. 


klasa 4 a

Kochani uczniowie,
egzamin z kwalifikacji T.15 zbliża się wielki krokami. Moja propozycja na najbliższe dni.

Bardzo proszę wejdźcie na stronę:

https://www.testy.egzaminzawodowy.info/kwalifikacja-t15

wykonajcie następujące testy teoretyczne:

KWALIFIKACJA T15 – CZERWIEC 2019
KWALIFIKACJA T15 – STYCZEŃ 2019
KWALIFIKACJA T15 – CZERWIEC 2018
KWALIFIKACJA T15 – STYCZEŃ 2018
KWALIFIKACJA T15 – CZERWIEC 2017
KWALIFIKACJA T15 – STYCZEŃ 2017

Następnie proszę na mój adres e-mail ( dla przypomnienia kasia_edyta@op.pl) przesłać wyniki waszych prac (tak jak robiliśmy to dotychczas). Z kolei do środy proszę o wykonanie przez Was dwóch arkuszy praktycznych. Będę kontaktować się z Anią i poproszę ją o przesłanie arkuszy dla całej grupy.
Bardzo Was proszę o solidną naukę, poważne podejście za pracy, ale najbardziej proszę Was o odpowiedzialne zachowanie się w obecnym czasie i dbanie o zdrowie swoje i bliskich. Pamiętajcie, że jestem nieustannie do waszej dyspozycji i w razie jakichkolwiek pytań proszę kontaktować sie ze mną mailowo bądź telefonicznie.

Pozdrawiam Was

wychowawczyni Katarzyna Włodarczyk
(pozdrówcie drugą część klasy i przekażcie to co wyżej)

kl. 2a Wyposażenie i zasady BHP w gastronomii

Uczniowie,
proszę zapoznać się z modułem II – link poniżej (Instalacje techniczne w zakładzie gastronomicznym) , sporządzić notatkę w zeszycie, obejrzeć Videocast, dokonać samoewaluacji oraz test wiedzy.

https://kno.ore.edu.pl/moodle/login/index.php

Proszę powyższe działania wykonać do poniedziałku. Najprawdopodobniej umówię się z wami w środę na wykonanie online testu (za który będzie ocena) w formie quizu (tzn. poproszę was abyście o jednej porze usiedli przed komputery, wyślę wam hasła i po zalogowaniu wszyscy jednocześnie wykonacie test sprawdzający. Szczegóły później

Pozdrawiam
Katarzyna Włodarczyk

kl. 2 a Organizacja produkcji gastronomicznej

Kochani uczniowie,
proszę o zapoznanie się z modułem I – karty menu

https://kno.ore.edu.pl/moodle/login/index.php

wysłuchanie videocastu, sporządzenie notatki (temat lekcji wpisać: Rodzaje kart menu – zwrócić szczególną uwagę na podział kart oraz klasyczny układ dań)dokonać samoewaluacji i wykonać test wiedzy.

Zadanie domowe:
W oparciu o klasyczny układ dań wykonaj kartę manu zakładu gastronomicznego typu otwartego (proszę zaproponować nazwę swojej restauracji, logo) Każda strona to inny rodzaj dań. W internecie znajdziecie mnóstwo kart menu (oczywiście proszę nie tworzyć plagiatu – podobnie jak wy też mam dostęp do internetu, ale jak najbardziej można czymś się zainspirowaćO) Zdjęcia waszych kart menu proszę wysłać na moj adres e-mail do piątku 27 marca (oryginały kart proszę zachować do wglądu w szkole) Ocena wagi 3

e-mail: kasia_edyta@op.pl

Dbajcie o siebie i trzymajcie się.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt

Pozdrawiam

Katarzyna Włodarczyk


Wtorek, 17.03.2020r. 


 kl 1 e, 1 ad 

Kochani uczniowie,
za chwilę (a może i już) otrzymacie na facebooku waszych grup klasowych (upoważniłam do umieszczenia moich materiałow odpowiednie osoby) otrzymacie karty pracy. Macie tam zadania dotyczące odmian czasowników (zarówno regularnych jak i nieregularnych – powtórka ostatnich lekcji) pojawia się tam nowy czasownik werden – zostać, stawac się (proszę odmianę przepisać do zeszytu przedmiotowego) reszta czasowników jest albo w książce albo w zeszycie
Oto odmiana
ich werde
du wirst
er, sie, es wird
wir werden
ihr werdet
Sie sie wedren

Dodatkowo otrzymaliście 3 zadania dotyczące szyku zdania oznajmującego. Proszę trzymać się zasady, że na drugim miejscu musi być czasowników. Zdania macie zaczynać od wyrazu zapisanego kursywą. Wszystkie przykłady proszę zapisać do zeszytu
W razie pytań służę pomocą. Proszę kontaktować się ze mną albo poprzez librusa albo pisać na mój adres e-mail kasia_edyta@op.pl

Na zadania wykonane przez Was czekam w formie zdjęc do piątku do godz. 14.00. Można wydrukować sobie ćwiczenia i uzupełnić luki (dotyczy zadan z odmian czasowników) i wysłać na moj adres e-mail, bądź zapisać wszystko w zeszycie i przesłać do mnie zdjęcie wykonanych pracy

Życzę wszystkim zdrowia i bardzo proszę o zachowanie się odpowiedzialnie, chroniąc życie i zdrowie swoje bliskich i swoje

Pozdrawiam Was serdecznie

Katarzyna Włodarczyk