Zespół Szkół Nr 2 im. 9. PSK w Grajewie

z1
z10
z2
z3
z4
z5
z6
z7
z8
z9

Technik handlowiec

Technik handlowiec powinien posiadać wiedzę o funkcjonowaniu rynku, potrzebach konsumentów, towaroznawstwie, działaniach marketingowych, technikach informatycznych, organizacji pracy w punktach sprzedaży, nowoczesnej rachunkowości, prawie (cywilnym i handlowym) oraz regułach współpracy z kontrahentami.

W wyniku kształcenia absolwent otrzymuje odpowiedni zasób wiedzy ogólnej i zawodowej, który daje podstawę do podjęcia pracy, jak również możliwość szybkiego przekwalifikowania się w różnych sytuacjach życiowych.

Umiejętności te zdobywa się na przedmiotach zawodowych:


  • podstawy ekonomii
  • elementy prawa
  • ekonomika handlu
  • rachunkowość handlu
  • pracownia informatyczno - handlowa
  • język obcy zawodowy
  • statystyka
  • działalność przedsiębiorstwa handlowego
  • praktyka zawodowa


Zawód technika handlowca jest jednym z najbardziej poszukiwanych zawodów na rynku pracy.

Podstawowym celem kształcenia na kierunku technik handlowiec jest przygotowanie absolwentów do zarządzania firmą handlową, a także zapoznanie z organizacją pracy sklepów, zaopatrzeniem placówek detalicznych, udział w rozmowach handlowych, przygotowanie dokumentacji związanej z zamówieniami i przyjmowaniem towarów, przygotowanie towarów do sprzedaży, organizacja procesu sprzedaży, rozliczenie sklepu i innych placówek handlowych, kontrola jakości towarów, zaopatrzenie hurtowni, akwizycja sprzedaży hurtowej.

Zawód technika handlowca ma za zadanie wykształcić w przyszłym absolwencie orientację marketingową, umiejętność posługiwania się narzędziami marketingowymi, korzystania ze zdobyczy technik komputerowych, posługiwania się przydatnymi w zawodzie programami komputerowymi, nowoczesną rachunkowością, zasadami prawa, współpracy z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi. Absolwent jest zaznajomiony z wszelkimi zagadnieniami dotyczącymi problematyki handlowej.

Absolwenci tego kierunku mogą być zatrudnieni jako przedstawiciele handlowi firm, działach handlowych firm państwowych i prywatnych, działach logistyki, jako personel zarządzający placówkami detalicznymi i hurtowymi, działach marketingu firm handlowych.

Facebook