Zespół Szkół Nr 2 im. 9. PSK w Grajewie

z1
z10
z2
z3
z4
z5
z6
z7
z8
z9

Rejestracja do Olimpiady Cyfrowej

olimpiada cyfrowaNa czym polega Olimpiada Cyfrowa?

Olimpiada Cyfrowa jest olimpiadą interdyscyplinarną, sprawdzającą kompetencje cyfrowe uczniów i uczennic szkół ponadgimnazjalnych. Składa się z trzech etapów: testu on-line (listopad 2016 r.), projektu medialnego (styczeń – luty 2017 r.) oraz zawodów finałowych (kwiecień 2017 r.).

Jaki jest cel Olimpiady Cyfrowej?

Celem olimpiady jest kształtowanie świadomych użytkowników mediów cyfrowych, czyli takich, którzy są krytycznymi odbiorcami informacji, którzy rozumieją język mediów. W sposób przemyślany tworzą wizerunek i relacje. Przestrzegają standardów etycznych oraz dbają o swoje bezpieczeństwo w sieci. Świadomi użytkownicy są kreatywni, potrafią tworzyć komunikaty z użyciem nowoczesnych narzędzi, przetwarzać je i prezentować efekty swojej pracy. Dostrzegają i rozumieją również prawne i ekonomiczne aspekty działania mediów.

Co można zyskać?

Oprócz tytułu Laureata/Laureatki Olimpiady Cyfrowej na najlepszych czekają świetne nagrody! Nagrodą główną jest indeks jednej z najlepszych uczelni niepublicznych w Polsce – Collegium Civitas, Główny Partner merytoryczny – oraz zwolnienie z rocznego czesnego. Do zdobycia są również nagrody rzeczowe: laptopy, tablety…

Jak wziąć udział?

Aby wziąć udział w Olimpiadzie Cyfrowej, należy zgłosić się do nauczycieli przedmiotów informatycznych: p. Krzysztofa Gutowskiego lub p. Marcina Bobrowskiego. Kolejnym krokiem będzie powołanie Komisji Szkolnej przez dyrektora szkoły. W skład Komisji wchodzi co najmniej jeden pracownik dydaktyczny szkoły. Przewodniczący Komisji Szkolnej rejestruje placówkę oraz zgłasza uczniów i uczennice, chcące wziąć udział w olimpiadzie, przy użyciu Elektronicznego Systemu Zgłoszeń na stronie internetowej olimpiady w terminie wskazanym w harmonogramie.

Zagadnienia szczegółowe:

  • budowa, działanie, obsługa i parametry urządzeń komputerowych,
  • dane i ich formaty,
  • korzystanie z oprogramowania,
  • myślenie logiczne, algorytmiczne, programowanie,
  • higiena korzystania z urządzeń komputerowych.

Regulamin Olimpiady Cyfrowej

Zapraszamy do wzięcia udziału w Olimpiadzie Cyfrowej
Krzysztof Gutowski
Marcin Bobrowski

Facebook